I-III ZET IV-VIII ZET

Terapia logopedyczna ZET klasa 1-3, 4-8

Poprzez lasy, piaski, pola pełza cicho i dostojnie długa żmija Żurawina.
(usta szeroko otwarte, język wykonuje wolne ruchy od prawego do lewego kącika ust).
Swym językiem wszystko bada.
(usta szeroko otwarte, język dotyka po kolei wszystkich zębów, najpierw na dole, następnie na górze).
Przy tym syczy,
(dziecko mówi; ssss -język za dolnymi zębami, usta jak w uśmiechu, zęby zbliżone).
Jadem pluje,
(dziecko mówi; tfu, tfu, tfu)
Bardzo lubi się wygrzewać, kiedy ciepło na dworze.
(usta szeroko otwarte, język wysunięty daleko na brodę).
Dnia pewnego myszka Szyszka, wyjadła ziarnka zbóż,
Wtem syk straszny usłyszała
(dziecko mówi; sss… -język za dolnymi zębami, usta jak w uśmiechu, zęby zbliżone)
I do norki się schowała.
(usta otwarte, język kilka razy wysuwa się z buzi mocno do przodu i chowa się głęboko do tyłu).
Sss, sss, sss…..-coraz bliżej,
(dziecko mówi; sss…-język za dolnymi zębami, usta w uśmiechu, zęby zbliżone)
Myszka cicho popiskuje;
(dziecko mówi; pi, pi, pi)
„Czy ta żmija mnie wyczuje?”
Więc ucichła myszka Szyszka, tylko wąsikami rusza,
Żeby żmija Żurawina do jej norki nie trafiła.
(usta szeroko otwarte, język oblizuje szybko wargi dookoła).

Related posts

Leave a Comment

Skip to content